środa, 1 lutego 2017

Ciasto czekoladowo-orzechowe

W sklepach można ostatnio coraz częściej  spotkać mieszanki składników na proste ciasta. Gdy moja najstarsza córka potrzebowała niebanalnego prezentu dla koleżanki z klasy, pomyślałam właśnie o czymś takim. Cena takiego gotowca lekko mnie przeraziła, więc kupiłam duży słój i składniki wsypałam sama. Żeby nie było, potem sama też takie ciacho upiekłam. Mocno czekoladowe, pyszne było. Takie jak lubię. :)



Składniki:

200g mąki
1 opakowanie proszku do pieczenia
200g mielonych orzechów laskowych lub migdałów
150g brązowego cukru
40g ciemnego kakao
4 łyżeczki cukru waniliowego
150g cukru
100g płatków czekoladowych
4 jajka (L)
100ml mleka
200ml oleju rzepakowego
masło do formy
ew. cukier puder

Przygotowanie:

  1. Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Formę keksówkę (30cm) wysmarować masłem.
  2. W jednej misce wymieszać wszystkie suche składniki. W drugiej misce zmiksować jajka, mleko i olej. Partiami wsypywać suche składniki i mieszać przez ok. 5 minut, aż powstanie jednolita masa. Masę przełożyć do formy. Piec ok. 70 minut. Po upieczeniu wyłączyć piekarnik i zostawić w nim ciasto na 30 minut. Po ostudzeniu posypać cukrem pudrem.




Smacznego :)


W słoju (od dołu) znajdują się: 
  • połowa mąki wymieszanej z proszkiem do pieczenia 
  • połowa orzechów mielonych
  • druga połowa mąki
  • druga połowa orzechów
  • brązowy cukier
  • kakao
  • cukier wymieszany z cukrem waniliowym.
Płatki czekoladowe się nie zmieściły, więc włożyłam je do ozdobnego woreczka i przywiązałam do słoika. Mój miał pojemność ok. 1l, odrobinę większy byłby idealny. :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz