wtorek, 13 września 2016

Drożdżowa róża

Gdy zobaczyłam w dodatku do Gugelhupf zdjęcie ciasta róży, byłam zachwycona. I postanowiłam zrobić swoją wersję. Wyszło piękne. :)


Składniki:

150ml mleka
125g + 50g masła
500g mąki pszennej
1 opakowanie suszonych drożdży
75g cukru
2 jajka (M)
2 łyżeczki cukru waniliowego
ok. 1 kg śliwek + ew. 2 jabłka
3 łyżki dżemu morelowego lub galaretki wieloowocowej (ze słoika)

Przygotowanie:

  1. Mleko podgrzać i rozpuścić w nim 125g masła. Mąkę wymieszać dokładnie z drożdżami. Dodać cukier i jajka oraz mleko z masłem. Wszystko zagnieść ręką lub mikserem z końcówkami do kruchego ciasta, aż ciasto będzie gładkie. Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia, przykryte ściereczką, na ok. pół godziny.
  2. Tortownicę o śr. 26cm posmarować masłem. Piekarnik nagrzać do 180 stopni.
  3. Ciasto podzielić na pół. Każdą połowę rozwałkować na prostokąt o wym. 30 x 30 cm. Rozpuścić pozostałe 50g masła i wymieszać z cukrem waniliowym. Następnie każdy placek przeciąć na 5 pasków o szerokości ok. 6 cm i posmarować rozpuszczonym masłem.
  4. Śliwki i jabłka umyć. Śliwki przekroić na pół i usunąćpestki, a następnie pokroić na cienkie plasterki. Z jabłek usunąć środek z nasionami i też pokroić w plasterki. Śliwki/jabłka poukładać na pierwszym pasku ciasta, zwinąć i ustawić go pionowo w tortownicy.
  5. Kolejne paski ciasta z owocami owijać dookoła poprzednich. Można też zawijać samo ciasto, a następnie wtykać owoce pomiędzy dwa paski ciasta.
  6. Ciasto przykryć papierem do pieczenia i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec ok. 60 minut na drugim od dołu poziomie piekarnika.
  7. Dżem lub galaretkę podgrzać, do galaretki dodać łyżkę lub dwie wody. Upieczone ciasto wyjąć z piekarnika i gorące posmarować dżemem. Pozostawić w formie do ostygnięcia.
Smacznego :)








    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz