poniedziałek, 19 września 2016

Ciasto z kremem kawowym

Jakiś czas temu szukałam przepisu na ciasto, którym można poczęstować sporą grupę ludzi. Znalazłam, upiekłam i całkiem o nim zapomniałam. Teraz upiekłam je jeszcze raz, ale zmodyfikowałam nieco przepis. Ciasto "poszło" do ostatniego okruszka.


Składniki:

Na kruche ciasto:
300g mąki krupczatki
200g masła
100g cukru pudru

Na biszkopt:
3 jajka
180g cukru pudru
180g masła
180g mąki pszennej
1 łyżka kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Na krem kawowy:
250g miękkiego masła
150g cukru pudru
5 żółtek
25ml mocnej świeżo zaparzonej kawy
50ml rumu

100-150g dżemu np. truskawkowego

Przygotowanie:

  1. Z mąki krupczatki, masła i cukru pudru zagnieść ciasto i włożyć na godzinę do lodówki.
  2. Piekarnik nagrzać do 200 stopni, prostokątną formę wyłożyć papierem do pieczenia. Schłodzone ciasto rozwałkować i przełożyć do formy i nakłuć widelcem. Piec ok. 15-20 minut. Po upieczeniu wyjąć z formy razem z papierem i ostudzić. Formę ponownie wyłożyć papierem.
  3. Masło roztopić i odstawić do ostygnięcia. Jajka ubić z cukrem pudrem na puszystą masę. Mąkę razem z proszkiem i kakao przesiać i dodać do masy jajecznej. Wlać masło i całość wymieszać trzepaczką. Przelać do formy i wstawić do gorącego piekarnika. Piec 20-25 minut w 200 stopniach. Po upieczeniu ostudzić.
  4. Miękkie masło utrzeć z cukrem pudrem na puszystą masę, dodając po jednym żółtku. Na końcu dodać kawę i rum. Krem wstawić na chwilę do lodówki.
  5. Kruche ciasto posmarować dżemem, przykryć je biszkoptem. Na biszkopcie rozsmarować krem kawowy. Ciasto należy przechowywać w lodówce, ale warto je wyjąć 15 minut przed podaniem, aby nieco zmiękło.

Smacznego :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz