czwartek, 15 września 2016

Czekoladowo-wiśniowe brownie

Jakiś czas temu kupiłam herbatę Schoko-Kirsch-Brownie. Na opakowaniu umieszczono zdjęcie brownie z wiśniami w środku. I wymyśliłam sobie, żę muszę takie upiec. Właśnie delektuję się smakiem. Jest mocno czekoladowe, z wierzchu chrupiące, a w środku super wilgotne. Pyszne.
I popijam herbatę :)




Składniki:

350g gorzkiej czekolady
250g masła + 1 łyżka do wysmarowania formy
5 jajek (M)
350g cukru
1 łyżka melasy
210g mąki + trochę do wysypania formy
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
sól
słoik wiśni (po odsączeniu 380g)


Przygotowanie:

  1. Kwadratową tortownicę (24 x 24cm) lub okrągłą o śr. 26cm wysmarować masłem i posypać mąką. Piekarnik nagrzać do 175 stopni.
  2. Czekoladę połamać na małe kawałki i razem z masłem roztopić w kąpieli wodnej. Lekko ostudzić.
  3. Jajka ubić z cukrem na najwyższych obrotach miksera na puszystą masę (ok. 10 minut), pod koniec ubijania dodać melasę.
  4. Mąkę przesiać razem z proszkiem do pieczenia i solą.
  5. Do ubitych jajek dodać czekoladę z masłem, zmniejszyć obroty i dodać przesianą mąkę.
  6. Wiśnie odsączyć i dodać do masy. Delikatnie wymieszać.
  7. Ciasto przełożyć do formy i piec ok. 60 minut. Pod koniec pieczenia przykryć folią aluminiową, że się za bardzo nie przypiekło.
Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz