czwartek, 20 października 2016

Śmietanowiec ze śliwkami

Mój mąż, w przeciwieństwie do mnie, uwielbia ciasta z owocami. Śliwki, jabłka, gruszki.... Więc jest zachwycony, gdy robię jakieś ciasto z tymi owocami. Od śmietanowca wprost nie mógł się oderwać, a ja z niecierpliwością czekałam na jakiś opis. Delikatna masa, kruche ciasto dookoła i lekko kwaśne śliwki. Połączenie to sprawiło, że talerzyk był pusty w mgnieniu oka. :)

Podane składniki są na formę o średnicy 28cm. Ja użyłam mniejszej i zostało mi trochę masy śmietanowej, której użyłam do Mini śmietanowca z polewą. :)



Składniki:

800g śliwek

Kruche ciasto: 

250g mąki pszennej (krupczatki)
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
120g cukru
2 łyżeczki cukru waniliowego
150g miękkiego masła
1 jajko (M)

Masa śmietanowa:

2 opakowania budyniu waniliowego
150g cukru
500ml mleka
1kg gęstej kwaśnej śmietany (24%)

Do posmarowania: 

2-3 łyżki czerwonej galaretki (ze słoika)

Przygotowanie:

  1. Śliwki umyć, przekroić na pół i usunąć pestki. Wysmarować masłem dno tortownicy (śr. 28cm). Piekarnik nagrzać do 200 stopni.
  2. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia. Dodać pozostałe składniki i zagnieść ciasto. Ok. 2/3 ciasta rozwałkować na wielkość formy, przełożyć do formy i wstawić do nagrzanego piekarnika na ok. 20 minut. Podpieczony spód ostudzić.
  3. Budyń (proszek) wymieszać z cukrem, powoli dolewać mleko, cały czas mieszając. Następnie dodać śmietanę.
  4. Z pozostałego ciasta uformować wałek i wykleić nim brzegi tortownicy. Wlać masę śmietanową. Poukładać śliwki (grzbietem do góry). Wstawić do piekarnika na drugi poziom od dołu. Piec ok. 60-65 minut. Po upieczeniu wyjąć z piekarnika i zostawić w formie do ostygnięcia.
  5. Galaretkę rozpuścić w garnku i posmarować nią wierzch ciasta.

Smacznego :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz