środa, 12 października 2016

Francuska szarlotka z kruszonką

Znalazłam ten przepis w moim komputerze i stwierdziłam, że dawno tej szarlotki nie robiłam. Chyba na studiach ostatnio... I wszystkim wtedy smakowała. Ja próbowałam wtedy tylko ciasta, bez jabłek. Tym razem spróbowałam całości. :)


Składniki:

Ciasto: 

175g miękkiego masła
175g cukru
olejek cytrynowy
4 jajka
400g mąki
3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
5-6 jabłek
100g rodzynek namoczonych w rumie
1 słoik dżemu pomarańczowego

Kruszonka: 

200g mąki
100g cukru
2 łyżeczki cukru waniliowego
150g zimnego masła

Przygotowanie:

  1. Masło utrzeć z cukrem i jajkami. Dodać przesianą mąkę i proszek do pieczenia.
  2. Prostokątną formę wyłożyć papierem do pieczenia i rozłożyć w niej równomiernie ciasto.
  3. Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić na cienkie plasterki. Razem z rodzynkami położyć na cieście. Dżem wymieszać z łyżką wody i posmarować jabłka.

        4. Piekarnik nagrzać do 190 stopni.
        5. Z mąki, cukru, cukru waniliowego i masła zagnieść kruszonkę i posypać nią ciasto. 

Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz